Forældrevejledning

Forældre – en fantastisk lærings-resurse!
Hver uge møder vi nye familier med forskellige udfordringer, og vi lærer hele tiden meget mere om, hvor hurdlerne er i hjemmene, og hvad der skal til for at komme over dem. Vi skræddersyr undervisningen til hver enkelt elevs læringsmåde og faglige niveau og vejleder jer forældre derudfra. Det giver store resultater fagligt og støtter familien.

Det er vigtigt at inddrage forældre i børns læring. Forældre, bedsteforældre eller andre voksne tæt på børnene er en kæmpe resurse, som ofte slet ikke bliver brugt.

Det hjælper Time2learn med.
Vi screener og underviser jeres børn og vejleder derefter jer forældre til at kunne fortsætte derhjemme. Vi har udviklet produkter, der er organiseret således, at I forældre og andre omkring barnet kan finde den rette opgave/spil på det rigtige læringstrin.

Så er det muligt og meget lettere og hurtigere at finde lige præcis den leg, det spil eller den opgave, der støtter opbygningen af selvtillid og faglig kunnen.

  • Xinxin og de fortabte indvandrere

Hvordan støtter du dit barns skolegang?

Nej, sådan gør vi altså ikke henne i skolen!

Denne sætning vækker genklang i de fleste forældres ører.

  • Men hvad er det, de gør henne i skolen?
  • Hvorfor gør de det?
  • Hvad kan man konkret gøre hjemme for at hjælpe med at overvinde problemerne i matematik?
  • Hvordan kan man hjælpe barnets læsning på vej?

Det kan være svært at finde ud af, hvor ens barn er i sin læringsproces og hvilke opgaver, spil og lege man skal vælge. Her er forældre, lektiehjælpere m.fl. ofte på ‘herrens mark’.

Det hjælper Time2learn med. Vi screener og underviser jeres børn og vejleder derefter jer forældre til at kunne fortsætte derhjemme. Vi har udviklet produkter, der er organiseret således, at I forældre og andre omkring barnet kan finde den rette opgave/spil på det rigtige læringstrin.

Så er det muligt og meget lettere og hurtigere at finde lige præcis den leg, det spil eller den opgave, der støtter opbygningen af selvtillid og faglig kunnen.