Se herunder hvad vores kolleger i skolerne siger om os

    Vi har et unikt samspil mellem skole, forældre og børn. Dette samspil danner hele fundamentet for Time2learns læringskoncepter, metoder og produkter. Lærere, forældre og børn samarbejder om at skabe produkter, hvor man lærer det rigtige, hvor det er let at gå til, og hvor det er så sjovt som muligt.

    Seriøs læseapp – Læseguld 2

    Photo 24-10-13 14.48.29Photo 24-10-13 14-1.51.40

    Photo 24-10-13 14.54.12 Photo 24-10-13 14.54.18

    Så er Læseguld 2 klar.

    Denne læseapp henvender sig til dem, der er på 2. – 4. kl. niveau i læsning. Det er en fortsættelse af Læseguld-appen bare sværere og med mange flere ord.

    Vores apps er, som vi før har skrevet, ikke underholdningsapps, men seriøse læseapps. De er gode til at være en backup eller supplement til den daglige læsetræning. Apps er lette at gå til, mange kan godt lide at spille og øve sig via en skærm, og man kan “overstå” læsetræningen på en 10-15 min. de dage, man har travlt.

    Det betyder ikke, at de kan gå i stedet for læsebøger, fysiske læselege (fx på vores tæpper) og læsespil( fx Læseguld-spillet). Der er stadig brug for at lære med kroppen, at lege med læsning og motivation via fælleskab  og hjælp til læsningen.

    Del meget gerne med venner, så flest muligt får kendskab til denne mulighed for læsehjælp.

    Vær opmærksom på at der er mange læringsapps i læsning, der ikke er udviklet af uddannede lærere med speciale i læsning. Det betyder at nogle apps lærer børn dårlige læsevaner, som deres lærere så bagefter skal aflære. Spørg jeres egne børns lærere til råds. De kan se, hvad der er i orden, og hvad der ikke er.

    Se mere, eller hent appen via nedenstående:

    Android version kan hentes via Google Play her: https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.minitutor.forstavelse2&hl=da

    Hent læseguldet 2 til iPhone/ iPad her:
    https://itunes.apple.com/dk/app/l-seguld-2/id715507747?mt=8

    Mange læsehilsner fra

    Pernille B

     

    Læseguld app

    IMG_0066

    Jubiiii, nu er den nye Læseguld-app klar til iPhone/iPod Touch/iPad og til Android Market.

    Det gælder om at sætte lyde sammen til ord. Hjælp alkymisten med at lave Læseguld ved at sætte lyde sammen til rigtige ord.

    Denne læseapp er udelukkende til rå, effektiv læse- og stavetræning og indeholder ikke distraherende underholdning. Det er vigtigt, da det kræver meget koncentration at lære og at automatisere lydmetoden i læsning.

    Denne del af læseindlæringen er det vigtigste trin i læseprocessen for at knække læsekoden, – og det skal trænes meget. Der skal gives god tid til at lytte og smage på lydene og derudfra høre, om det er noget, der giver mening eller ej. Det er en god idé også selv at sige lydene højt og lade lydene ’læse’ ordet.

    Vi anbefaler at træne med denne app 10 min. om dagen.

    Læseguld-appen er lige niveauet sværere end vores app Knæk læsekoden

    Kh Pernille B

    IMG_0079

    Gratis Læseguld-app på vej

    Her indtaler Zineth bogstavlyde og endelser som i appen skal sættes sammen til ord.

    De benhårde lydmænd kontrollerer, at alt bliver tydeligt og klart optaget:-)

     

    Vi har travlt her i ferien med at færdiggøre vores læseapp, der hører til Læseguld. Den første del bliver gratis for alle:-). Den udkommer i september … hvis alt går vel!

    Det går ud på at sætte lyde rigtigt sammen og lave guld! Hjælp alkymisten med at lave Læseguld ved at sætte lyde sammen til rigtige ord.

    Appen træner både læsning og stavning og er målrettet børn ml. 5- 13 år.

    Denne App hører til det konkrete Læseguld-spil, der er skabt i samarbejde ml. Ministeriet for børn og undervisning, Dansklærerforeningen og Time2learn. 

    Kh Pernille Brinch

    Sommerbrev fra Silkeborg-afdelingen

    Her kan også leges med + og - og længdemål

    I år har eleverne i Silkeborg og deres forældre spurgt efter gode og lærerige ”lege” i ferien.

    Katrine (12 år) vil gerne være bedre til geometri, derfor har hendes forældre købt geometritæppet, og det ligger nu hjemme på stuegulvet og bliver brugt flittigt hver dag.

    Katrine træner figurernes form og formler i bevægelse. Læs om spillereglerne på vores hjemmeside.

    Mads (11 år) træner sin fantasi og har købt fantasytæppet. På tæppet findes masser af genretræk fra fantasy-genren. Her træner Mads bl.a. mundtligheden, for derefter at skrive en fantasyhistorie.

    Viktor (10 år) har brug for mere træning i navneordenes bøjning, derfor træner han sammen med sin søster, fordi de begge to godt kan lide at have det sjovt samtidig med at de lærer noget. Tæppet med dyrene og navneordene  er både farverigt og lærerigt for begge børnene.

    Jakob (9 år) har brug for at træne de 120 ord. Hver dag trækker Jakob et eller flere ord i bunken af 120 ord og skal finde dem på 120-ordstæppet. Derefter løber han op af stigen og ned af stigen, mens han siger ordene. Der er 5 sværhedsgrader og stigerne bliver sværere og sværere at bestige på tæppet.

    Der er ingen tvivl om, at daglig træning på det ”man” ønsker at blive god til, det hjælper.

    Rigtig god læringslyst fra

    Gitte

    Time2learn Silkeborg